Výlet 8.A do Teplicko-adršpašských skal

publikováno 28. 6. 2024

Den 1.: Příjezd do kempu a večeře

Dne 21. června jsme se odpoledne po vyučování vydali autobusem společnosti Barcalbus směrem na Teplicko-adršpašské skály do kempu Bučnice. Cesta trvala více než tři hodiny a po příjezdu jsme se ubytovali v chatkách kempu. Večeřet jsme chodili do penzionu „Pod ozvěnou“. Žáci byli velmi „mile“ překvapeni z prostředí krásného kempu se špatným připojením k mobilním operátorům. 😊 Žáci se rychle zabydleli a večer někteří testovali teplotu řeky Metuje, tekoucí za chatkami a někteří se bavili hrami v dešti. Nakonec zjistili, že ty své telefony ani moc nepotřebují

Den 2.: Pevnost Březinka a Dobrošov

Druhý den jsme si vyjeli vláčkem ze stanice Teplice nad Metují-skály směr Náchod Běloves a odtud pěšky po naučné stezce. Ta nás dovedla k vojenskému skanzenu Březinka, kde jsme si prožili historii na vlastní kůži. Mladý průvodce, nadšenec nás provedl technickým zázemím a seznámil se střeleckým vybavením. Dále jsme putovali přes pevnost Dobrošov  do Náchoda, kde jsme se naobědvali, došli si něco nakoupit a vrátili se zpět. Ušli jsme asi 15 km. Po večeři jsme odpočívali a někteří se otužovali v řece.

Den 3.: Teplické skály

Třetí den jsme se vydali do Teplických skal, které jsou méně turisticky známé, ale neméně krásné. Prošli jsme se nádhernou přírodou a žáci si vyzkoušeli lezení na menší skály po žebřících a železných schodech. Do kempu jsme se vraceli přes skalní útvar „Lokomotiva“ pozdě odpoledne. Po náročném výstupu, kterého měla většina plné zuby, jsme se občerstvili (naobědvali) a vyrazili se zchladit na krásné koupaliště v Teplicích nad Metují. Voda měla asi 18 stupňů. Tento den jsme nachodili asi 19 km, ale zdolali jsme dost skalnatý a kopcovitý terén.

Den 4.: Adršpašské skály

Čtvrtý den byl zasvěcen návštěvě Adršpašských skal. Po snídani jsme se Teplickými skalami – Vlčí roklí dostali na místo a celé dopoledne strávili prozkoumáváním tohoto unikátního skalního města. Žáci měli možnost prohlédnout si úchvatné skalní věže, soutěsky a jezírka. Plavba po jezírku v lodičce nás pobavila, což byl pro všechny velký zážitek. Jestli se sem vydáte, připravte se, že budete zdolávat 1000 schodů. Výlet sem rozhodně doporučujeme. Do kempu jsme šli po svých asi 3,5 km dlouhou, příjemnou procházkou po rovině.  I tento den jsme měli v nohách asi 17 km.

Den 5.: Hurá domů

Ráno po snídani jsme si sbalili svá zavazadla, svlékli povlečení, uklidili chatku i kolem ní a čekali na příjezd busu. Asi v 10:45 pan Barcal dorazil a skvěle nás dovezl zpět do Středokluk. Výlet byl báječný.

Wildtová a B. Fröhde

více fotek ve fotogalerii – klikni zde